שירות החלפת והתקנת שקעים

חשמלאי בחיפה -אבי עבודות חשמל, עבודות חשמלאי מוסמך
ומורשה 24 שעות ביממה, 7 ימים בשבוע , 365 יום בשנה.

חשמלאי בחיפה -אבי עבודות חשמל, עבודות חשמלאי מוסמך ומורשה 24 שעות ביממה, 7 ימים בשבוע , 365 יום בשנה.

אם שקעי החשמל שלכם ישנים,
מעוותים או פגומים, ייתכן שהגיע
הזמן להחליפם.

שקעים ישנים נשחקים עם הזמן, מקטינים את יעילותם או אפילו מסכנים אתכם ואת בני ביתכם. שקעים חדשים מונעים סכנה זו והופכים את החשמל בביתכם ליעיל יותר בו זמנית.

כמשהו שאנו משתמשים בו מדי יום, רוב האנשים כנראה לא מבינים לגבי שקעים. בדרך כלל, זה לא נראה כמו עניין גדול … אבל זה יכול בהחלט יכול להיהפך לסכנה ממשית אם משהו לא בסדר. הנה מה שאתם צריכים לדעת על שקעי הבית שלכם וכיצד לדעת אם הם שחוקים ומתי עליכם להחליף אותם.

Socket Replacement-

איך פועלים שקעים?

השקע הוא הרכיב שאליו מחברים את התקע אשר מותאם לו. מעטפת השקע עשויה מחומר מבודד, ברוב המקרים בקליט, ומכילה חריצים שמתאימים לאופן בו מסודרות האלקטרודות של התקע. השקע מתחבר לרשת החשמל על ידי מוליכים שמחוברים לאלקטרודות פנימיות קפיציות. אלקטרודות אלו הינן בעלות מבנה שמותאם לעטיפת האלקטרודות בתקע, תוך יצירה של שטח מגע משמעותי ביניהם.

שקע חשמלי עשוי להיות נייד (כמו בקצהו של כבל מאריך) או נייח. שקע נייח ניתן להתקנה על כמעט כל משטח, כדוגמת קיר, ריהוט או כל אלמנטים יציבים אחרים

ישנם שקעים שמתאימים להתקנה בולטת על המשטח וכאלו המתאימים להתקנה שקועה. כאשר מסתכלים על שקעים מותקנים, ניתן לראות כי השקע מסודר באופן שבו הפאזה נמצאת בצידו הימני של השקע, האפס בצידו השמאלי, ולמטה נמצאת ההארקה. על פי התקן הישראלי צבע הבידוד של מוליך הפאזה הוא חום (אדום לפי התקן הישן), ושל האפס – הצבע הוא כחול (שחור בתקן הישן). לקו ההארקה יש צבע ירוק צהוב. לעיתים קרובות ישנם תבליטים קטנים בחלק הפנימי של השקע, בהם הפאזה מסומנת בסימן ~, האפס באות N או לעיתים בספרה 0, וההארקה ב- Earth Ground.svg.

בישראל

בשנות החמישים ברוב הבתים בישראל נעשה שימוש בשקעים ותקעים הכוללים שני פינים שמכונים תקע אירופי (סוג C). סוג זה של תקעים נמצא בשימוש אפילו עד היום עבור חיבור מכשירים עם בידוד כפול.

בתחילת שנות השישים אומץ תקן ישראלי ייחודי ובלעדי(סוג H) לשקעים ותקעים בעלי שלושה פינים בפרופיל שטוח. בשקעים אלו התווספה הארקה שלא הייתה כלולה בשקעים הישנים, אולם לשקעים החדשים האלה היה החיסרון בכך שהם לא איפשרו חיבור של תקעים ישנים בעלי שני פינים עגולים (תקע אירופי C), ולכן היו חייבים להשתמש במתאמים מיוחדים. עם הזמן התקן שונה והוחל שימוש בשקעים עם שינוי במכסה השקע- שני פתחים המשלבים פתח שטוח וכן פתח עגול, שאפשר גם את החיבור של תקעים עם שני פינים עגולים (תקע אירופי C).

Socket Replacement
Socket Replacement

שקע ותקע ישראלי ישן (סוג H)

בשנת 1989 אומץ תקן ישראלי (SI 32) חדש נוסף לתקעים – שלושה פינים בפרופיל שטוח לאלקטרודות במקום שלושה פינים בפרופיל עגול. יתרונם של הפינים העגולים הוא משטח מגע גדול יותר בהדקים של השקע ומניעת חימום יתר של נקודות המגע, דבר שמגביר את הבטיחות.

עם זאת, לא ניתן להכניס תקעים אלה לשקעים ישנים בהם חור פין הארקה בפרופיל שטוח. הם גם לא יכנסו לשקעים הישנים יותר, בעלי שלושה חורים בפרופיל שטוח. חוסר התאמה זה מצריך שימוש במפצלים או מתאמים לחיבור תקע חדש לשקע ישן- שימוש שעלול להיות בעייתי ביותר מבחינה בטיחותית.

זקוקים להחלפה והתקנת שקעים - אנו הכתובת!

עם ניסיון וידע רבים של 15 שנים וצוות של חשמלאים מומחים ומוסמכים, אנו מספקים לקהל לקוחותינו את השירות באיכות הגבוהה והמקצועית ביותר.

אנו מזמינים אתכם להנות משירות 24 שעות, מחירים הוגנים,יחס אדיב ומקצועי ולהימנות בין אלפי לקוחותינו הקבועים והמרוצים מזה שנים. צרו עמנו קשר עוד היום למידע נוסף.

image-14
הסיבות להחלפת שקע ישן בחדש

א. השקע הקיים אינו מתפקד יותר כתוצאה מבלאי טבעי

ב. אי אפשר להשיג מכסה שמתאים לשקעים ישנים מאוד ואין מנוס מלהחליף את האביזר כולו;

ג. סיבות אסתטיות;

ד. החלפה של שקע יחיד בשקע כפול או משולש.