זקוקים לשירות התקנת שקע תלת פאזי לכיריים?. צרו איתנו קשר עכשיו כדי לקבל הצעת מחיר להתקנה שלכם. אנו בחשמלאי בחיפה – אבי עבודות חשמל מציעים שירות אמין, יעיל, מהיר ובמחירים שווים לכל כיס.

התקנת שקע תלת פאזי לכיריים

ישראלים רבים מודעים כיום ליתרונות הרבים של כיריים חשמליות, והחליטו לעבור מכיריים גז לכיריים אינדוקציה או כיריים חשמליות. זהו חשוב לדעת שעל מנת לאפשר לכיריים חשמליות או אינדוקציה לפעול עליכם להתקין את השקע המתאים- להלן שלושה דברים שכדאי לבדוק לפני שאתם מתקינים או רוכשים את הכיריים.

  1. האם יש לכם תשתית חד פאזי או תלת פאזית? 
  2. מהו גודל החיבור הראשי שלכם בלוח?
  3. האם יש צורך בשקע מיוחד לכיריים החשמליות?

אם התשתית הקיימת של הבית שלכם היא חד פאזית בלבד, תוכלו לראות שהמפסק הראשי יהיה יחיד. אם התשתית היא תלת פאזית תבחינו שהפקק הראשי בלוח החשמל רחב יותר ומכיל שלושה פקקים.

מה ההבדל בין אינדוקציה לכיריים חשמליות?

כיריים אינדוקציה כמו גם כיריים חשמליות מופעלות באמצעות חשמל. זה בניגוד לכיריים הגז שכולנו מכירים. 

בעוד שכיריים חשמליות מופעלות באמצעות סליל מפותל בתור אובייקט החימום וזרם חשמלי עובר דרך הסליל על מנת ליצור חום, כיריים אינדוקציה לא מייצרות את החום בכוחות עצמם, אלא באמצעות שדה מגנטי מהיר אשר מוביל לזרם חשמל בכלי החימום היוצר חום וכך המזון למעשה מתחמם.

כיריים אינדוקציה בטוחות ויעילות יותר מבחינת צריכת החשמל ועל כן מומלצות יותר. קיימים עוד מספר יתרונות לשני סוגי הכיריים – חשמליות ואינדוקציה:

  1. פיזור החום הינו מלא ואחיד.
  2. בעלי עמידות.
  3. קלות לתחזוקה.
  4. קלות לשימוש.

מתי תצטרכו לבצע התקנת נקודת חשמל לכיריים חשמליות ומתי תוכלו להשתמש בנקודה שכבר קיימת אצליכם במטבח?

נתחיל מזה שיש שני סוגים של כיריים חשמליות: הכיריים החד פאזיות או הכיריים התלת פאזיות.

התקנת שקע לתמיכה בכיריים חד פאזיות

כאמור, ישנם שני סוגים של כיריים: הכיריים הרגילות הניתנות לחיבור לכל שקע חשמל במטבח ללא בעיות, הסוג השני הוא כיריים אינדוקציה.

אם יש לכם כיריים אינדוקציה, ייתכן שיש לכם בעיה בהתאם לגודל החיבור החשמלי שלכם. 

הכיריים האלה צורכות יותר חשמל מהרגיל וגודל בלוח שאמור להזין את הכיריים יכול להשתנות בין 25-32 אמפר.

עם זאת, אם גודל החיבור בלוח שלכם הוא 25 אמפר זו בעיה. על פי חוק החשמל אסור שהתקע בלוח יהיה שווה לתקע הראשי.

הפתרון היחיד הוא לבקש הגדלת חיבור החשמל מחברת החשמל. במקרה זה, יהיה עליכם לבצע בדיקה כללית ברשת החשמל הביתית וכן לעבור בדיקה של חשמלאי מוסמך.

התקנת שקע לכיריים תלת-פאזיות

הבעיה העיקרית שקיימת במקרה זה היא לקוחות אשר רוכשים כיריים תלת-פאזיות מבלי שרשת החשמל שלהם הינה תלת-פאזית. במקרה זה תהיו חייבים לשנות את החיבור בבית שלכם מחיבור חד פאזי לחיבור תלת פאזי על ידי חברת החשמל, להחליף לוח חשמל בלוח תלת פאזי ובנוסף להתקין נקודת חשמל תלת-פאזית עבור הכיריים.

לנקודת חשמל תלת-פאזית, אביזר הקצה יכול להיות אחד משני סוגים עיקריים:

שקע שוקו – שקע תלת פאזי הניתן להתקנה במקום נקודת החשמל הסטנדרטית. יש לו חמישה חיבורים חשמליים והוא יכול להיות פנימי או חיצוני, בהתאם לתנאי השטח.

שקע סיקון – ביחס לשקע השוקו הוא זול יותר אך מבחינת הגודל הוא יותר גדול ומאסיבי משקע השוקו.