האם אתם רוצים להעביר או להתקין נקודת חשמל בבית שלכם? אנו נכסה את כל מה שאתם צריכים לדעת על נקודות חשמל.

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

נקודת חיבור: נקודת חשמל

נקודות החשמל מאפשרות לנו לגשת לחשמל מחברת החשמל. אנו משתמשים בהם מדי יום למגוון מטרות: טלוויזיות, מטענים, מדיחי כלים, מכונות כביסה, מייבשי כביסה, ועוד. חיוני שנקודות חשמל יהיו ממוקמות במקומות הנכונים. נמשיך להרחיב בנושא.

מיקום נקודות חשמל

כל מכשיר, המשמש כל יום בבית, מגיע עם כבל לחיבור לחשמל. אורך הכבל מוגבל מאוד ולכן הגיוני יותר להציב נקודות חשמל במיקומים אסטרטגיים ברחבי הבית מאשר למקם את מכונת הכביסה באזור המגורים. בכל בית יהיו יותר מכשירי חשמל לאורך זמן. זו הסיבה שתכנון נקודות חשמל הוא חלק בלתי נפרד בבניית בתים חדשים. פעמים רבות הדיירים נדרשים לשנות את המיקום או להוסיף נקודות חשמל לנקודות חשמל קיימות.

עוד סיבה לבצע את השינוי

מגמה של השנים האחרונות היא מעבר של בתים רבים לתשתיות חשמל תלת פאזיות. זוהי סטייה מהתשתית הפשוטה החד-פאזית. זה נובע בעיקר מרכישת תנורים חשמליים הדורשים חיבור לתשתית תלת פאזית. שקעים אלה שונים, כך שזה נהיה יותר ויותר נפוץ שהבתים משנים את מספר נקודות החשמל.

סוגי נקודות חשמל

ישנם סוגים רבים של שקעים בישראל, כמו גם ההבדלים בין שקעים ממדינות שונות. ישנם שקעים סטנדרטיים שכולנו מכירים ויש לנו בבית. ישנם שקעים מיוחדים לתשתית התלת פאזית, כמו גם שקעים המוקדשים למטרות ספציפיות, שקע מזגן וכן הלאה.

מעבר לגלוי

יש יותר ממה שאנו רואים מבתינו. חוטי חשמל רבים עוברים דרך קירות. הם מעבירים חשמל מארונות החשמל לכל אזורי הבית, ולאחר מכן אל המכשירים. למה חשוב להבין את זה? להלן התשובה.

מטפלים בנקודות חשמל

אנשים רבים מאמינים שהעברה או התקנה שלנקודות היא דבר של מה בכך. כפי שכבר הסברנו, זה לא כל כך פשוט! מאחורי הפלסטיק מסתתרים חוטים. עבודה איתם בצורה לא נכונה לא רק תגרום לתוצאות גרועות, אלא גם עלולה לגרום להתחשמלות. חובה להיות מודעים לעובדה זו ובמידת הצורך להזמין חשמלאי.

זה נכון לגבי כל עבודות חשמל. אפילו עבודות חשמל בסיסיות הינן מסוכנות  ועדיף להזמין איש מקצוע.