אנחנו כאן כדי לעזור לכם להבין כיצד להגדיל את החיבור לחשמל. מהו הזמן הטוב ביותר לעשות זאת? מי עושה את זה? מהם השלבים הכרוכים בהגבלת חיבור החשמל?

מדוע בחלק מהבתים יש חד פאזי?

מתי צריך להגדיל חיבור חשמל?

לפני שנתחיל, הנה כמה עובדות על חשמל:

  • כל מכשיר חשמלי חייב לקבל חשמל בהספק מסוים כדי לתפקד. כך למשל, תנור לאמבטיה משתמש ב-2,000 וואט לחימום מים, בעוד דוד גינה משתמש ב-13,000 וואט.
  • בכדי שהספק החשמל יגיע אל המכשיר, המוליך אליו צריך לעמוד בזרם החשמל, אשר נמדד ביחידות של אמפר.
  • פאזה היא החשמל המוליך שאחראי לכל צריכת החשמל שלכם. הוא ממוקם בלוח החשמל.

החיבור לחשמל לרוב הבתים הישנים הוא חד פאזי 25 אמפר. המשמעות היא שקו החשמל יכול להגיע לבית בכל רגע ולספק זרם של עד 25 אמפר. כלומר, מקור כוח של עד 5,500 וואט. איך השגנו את המספר הזה? הזרם הוכפל במתח החשמל הביתי של ישראל 220 וולט. המשמעות היא שהחשמל יעלה אם נעשה שימוש במספר מכשירים חשמליים בו זמנית, כגון מזגן, מכונת כביסה ותנור. במקרים כאלה, ש צורך להגדיל את חיבור החשמל.

איך אתם יכולים לגלות בכמה חשמל משתמש כל מכשיר? אתם יכולים לכתוב את ההספק הנדרש עבור כל מכשיר על התווית, או שאתם יכולים לחפש בגוגל את שם הדגם כדי לקבל מידע נוסף. מכשירים שמשתמשים הרבה בחשמל כוללים מזגנים, מייבשי כביסה או מכונות כביסה, מדיחי כלים, כיריים או דודי חשמל ועוד רבים אחרים המפיקים חום רב.

מלבד עומס על קו החשמל, יש סיבה נוספת להגביר את החיבור לחשמל: כאשר אתם משתמשים במכשיר הדורש חיבור תלת פאזי.

אפשרויות להגברת החיבור לחשמל

אתם יכולים לבחור בין שני סוגים של הגדלת חיבור חשמל : 

חשמל מ25 אמפר ל40 אמפר: החיבור ימשיך להיות חד פאזי אך יספק זרם גבוה יותר של 40 אמפר במקום 25 אמפר.

חשמל מחד פאזי לתלת פאזי: החיבור החד פאזי יוחלף בשלושה פאזיים. לכל פאזה הספק של 25 אמפר, שהם 75 אמפר בסך הכל. אתם יכויםל גם לעבור לתלת פאזי עם יותר כוח, 40 או 63 אמפר לפאזה בהתאמה, שהם 120 או 189 אמפר בסך הכל. בבתים פרטיים, לא משתמשים ביותר משלושה פאזות עם 40 אמפר לפאזה.

איך קובעים את החיבור המתאים לבית? 40 אמפר או תלת פאזי? תלת פאזי 25 או 40? החשמלאי יכול לענות לכם על שאלה זו, או שאתם יכולים לחשב אותה בעצמכם. הוסיפו את דרישות החשמל של כל המכשירים שבהם תרצו להשתמש בו-זמנית. חלקו ב-220 והוסיפו עוד קצת כדי לקבל קצת יותר מרווח ביטחון.