עם ההסתמכות המודרנית שלנו על חשמל, קיימים סכנות בטיחות חשמליות בכל בית. למרבה המזל, ניתן להפחית סכנות אלה על ידי מודעות ונקיטת צעדים כדי להימנע מסכנות אלו, באופן אידיאלי בסיוע חשמלאי מקצועי ומוסמך. להלן הסיכונים החשמליים המסוכנים ביותר שעלולים להיווצר בכל בית.

סכנות החשמל בבית

6 מסכנות החשמל הנפוצות ביותר בבית

  1. חיווט גרוע וחוטי חשמל פגומים

חיווט באיכות טובה העומד בתקני הבטיחות חיוני לבטיחות. חיווט לקוי יכול להגדיל את הסיכוי לשריפה, נחשולי מתח, תקלות בקשת ותוצאות חמורות אחרות. מסיבה זו, עדיף תמיד להימנע מעבודות חשמל עצמאיות ולגרום לחשמלאים מקצועיים לבצע חיווט חשמלי בבית.

חוטי חשמל פגומים, שחוקים, סדוקים או חלודים יכולים להגדיל את הסיכוי לתאונות חשמל. בקשו חשמלאי מוסמך לבדוק את החיווט שלכם באופן קבוע כדי לוודא שהחיווט בטוח. אם אתה צריכים, שדרגו והחליפו חוטים ישנים ופגומים.

כמה סיכונים כוללים:

  1. חיבורים רופפים או לא תקינים, כגון שקעי חשמל או מתגים
  2. חוט סדוק הנגרם מחום, גיל, קורוזיה או כיפוף
  3. חוטים מחוממים יתר על המידה
  4. מכשירי חשמל פגומים
  5. שקעים קרובים למים

יש להתקין שקעים בחדרי אמבטיה, במטבחים ובאזורי מגורים אחרים עם מים במרחק בטוח ממקור המים. היות ומים מוליכים חשמל, הרחקת שקעים ממים מפחיתה את הסיכוי להלם חשמלי.

לעולם אל תשתמש במייבש שיער, טלפון או מכשיר אחר באמבטיה, ליד הבריכה, או בשום מקום עם רצפה רטובה.

  1. ידיים רטובות

באופן דומה, אין לטפל במכשירים חשמליים בידיים רטובות מכיוון שהדבר מגדיל את הסיכוי לחשמל. עם זאת רבים מדי מאיתנו נוטים להגיע אל מייבש השיער בידיים רטובות מחוץ למקלחת. הרחיקו מכשירי חשמל הרחק מכיורים, אמבטיות, מקלחות וברזים.

  1. כבלים מאריכים

יש לתקן בקפידה כבלים מאריכים במידת האפשר כדי להפחית את הסיכוי למעידה או לתאונה. השתמשו בסגירת שקעי פלסטיק על שקעים שאינם בשימוש. אל תשתמש בכבלי הארכה כתחליף קבוע לשקעי חשמל נוספים, והימנעו משימוש בהם עבור יותר מדי מכשירים בו זמנית.

  1. נורות

לעתים קרובות אנו לא חושבים על נורות כמפגעים חשמליים, אך הפוטנציאל לשריפה חשמלית נוצר כאשר נורות נשמרות בסמוך לחומרים דליקים. אלה יכולים לכלול מיטות, וילונות, פלסטיק או פריטים אחרים כגון ריפודים.

נורות, כמו כל מקורות החשמל, יכולות גם לגרום להתחשמלות, לכן וודאו שתכבו תמיד את מתג האור לפני החלפת הנורה, ולעולם אל תחליפו נורה או תגעו במתג תאורה בידיים רטובות. הקפידו תמיד להשתמש בנורה עם הספק נכון כדי למנוע התחממות יתר.

  1. התחממות יתר

וודאו כי לפריטים כמו מחשבים וטלוויזיות יש מספיק מקום לאוורור מסביבם, כדי למנוע התחממות יתר.

באופן דומה, הימנעו מהעמסת לוחות חשמל עם יותר מדי מכשירים בו זמנית. למשל, אם יש לכם תנור מחובר ללוח החשמל, נתקו אותו לפני השימוש במייבש השיער.

לסיכום, כמה כללים חשובים:

לעולם אל תנסו לתקן מכשירי חשמל בעצמכם, תמיד פנו לחשמלאי מורשה.

בדקו באופן שוטף את מכשירי החשמל שלכם לגבי מתגים, תקעים וכבלים מרוטשים ופגומים.

לעולם אל תנסו לתקן דבר במכשיר חשמלי בזמן שהוא מחובר לחשמל או בשימוש.

השתמשו תמיד בכבלי הארכה חיצוניים מחוץ לבית.

ודאו שהידיים שלכם יבשות לפני שאתם נוגע במתגים או במכשירים חשמליים.

לפני ניקוי אזורים כמו המטבח, האמבטיה או הכביסה, וודאו כי כל המכשירים כבויים.

אחת הדרכים הטובות ביותר להפחית את הסיכון למוות כתוצאה מהתחשמלות בביתכם היא להתקין מתג בטיחות, המכונה גם התקן זרם שיורי (RCD).